خبر کامپیوتری
خبر سخت افزار ، نرم افزار ، آی تی و خبر های روز 
نويسندگان

در زمان های گذشته و پیش از به وجود آمدن دهکده جهانی اینترنت افراد  برای رفع نیازها و جمع آوری اطلاعات خود مجبور به پیمودن راه های طولانی بودند. برخی اطلاعات با خواندن روزنامه و کتاب به دست می آمد و برخی دیگر را با جستجوهای عملی قابل دسترس بود. رفته رفته با پیشرفت تکنولوری این مسیر هموار تر شد تا اینکه پدیده ای به نام دهکده جهانی اینترنت بوجود آمد و شاید روزی بشر فکر نمی کرد که گستره ارتباطاتش به جایی برسد که با یک کلیک به دنیای دیگری وارد شود.

 
سامانه‌ای جهانی از شبکه‌‌‌ های رایانه‌ای به هم پیوسته و به عبارت بهتر اینترنت از میلیون‌ ها شبکه خصوصی، عمومی، دانشگاهی، تجاری و دولتی در اندازه‌ های محلی و کوچک تا جهانی و بسیار بزرگ تشکیل شده است که با آرایه وسیعی از فناوری‌ های الکترونیکی و نوری به هم متصل شده‌اند. با پیشرفت های گسترده علم و فناوری اینترنت نیز از رشد خوبی برخوردار شد و کاربران زیادی را به سمت و سوی خود جلب کرد.
 
 
رفته رفته وب سایت ها و وبلاگ ها جای خود را به شبکه های اجتماعی و نرم افزار های پیام رسان دادند. باتمامی این گسترش، رشد و سهولتی که اینترنت در زندگی روزمره ایجاد کرده است اما از معایب بی شماری نیز بر خوردار می باشد.
 
فرض کنید شما یک محقق هستید و برای به دست آوردن مطالب خود نیاز به منابع گوناگونی دارید و برخلاف گذشته دیگر نیازی نیست که مسیرهای طولانی را برای جمع آوری مطالب طی کنید و به جای صرف وقت و هزینه و رفتن به کتابخانه، به اینترنت مراجعه و با تایپ کردن مطلب مورد نظر، هزاران هزار مطلب را جستجو و مطالعه می کنید.
 
استفاده روزانه از اینترنت فضایی را برای کلاهبرداران بوجود آورده که تنها با در اختیار داشتن چند کلمه کاربردی و مورد نیاز کاربران و همچنین کلید واژه های خاص، آنها را به سایت های مختلف و نا مرتبط هدایت و در نتیجه به نحوی موتورهای جستجو را به اشتباه بیاندازند و در واقع کلیک دزدی کنند. واژه کلیک دزدی یا «Click jacking»در واقع  روش هوشمندانه‌ای است که هکرها برای ترغیب کاربران به کلیک کردن روی آیکن و یا فایلی ویروسی به کار می‌گیرند.
 
شایان ذکر است بدانید واژه "Clic jacking " توسط آرمیا گراسمن و رابرت هانسمن در سال 2008 به وجود آمد.
 
 
در برخی موارد سایت ها به منظور افزایش بازدید و بالارفتن کلیک خود اقدام به ایجاد صفحات دروغین می کنند و برای جذب بازدید کننده بیشتر و ارتقای رتبه خود، به این ترفند متوسل می شوند. در کلیک دزدی کاربر بدون این که بداند ممکن است با یک کلیک ساده چه اتفاقات ناگواری برای سیستمش رخ بدهد، در دام هکرها می‌افتد.
 
هکرها به عنوان مثال با روش  و آگهی  های  وسوسه بر انگیزی مانند :" هرگز روی این فایل کلیک نکنید" کاربر خود را ترغیب می کنند تا روی لینک موردنظر کلیک کنند غافل از اینکه پشت این اتفاق، هکری قصد تخریب سیستم وی و دسترسی به اطلاعاتش را دارد.
 
 
برای جلو گیری از بروز چنین مشکلاتی به شما را هکار هایی  توصیه می کنیم:
 
اول  اینکه از باز کردن لینک های مشکوک بپرهیزید چرا که صفحات مخرب کاربر را به کلیک روی لینک‌هایی سوق می دهد که توضیحاتی جذاب دارد.
 
دوم اینکه ممکن است فایل مخرب اینترنتی از جانب هکر توسط یک ایمیل ساده ویدیویی ارسال شود و کلیک روی آن  منجر به اجرایی شدن فایل شده و در نتیجه به صفحه مورد نظر هکر متصل می شود.
 
 
سوم اینکه اگر شما از موتور جستجوی FireFax استفاده می‌کنید ، حتما افزونه و یا نرم افزار کاربردی No Script  که برای وبگردی ایمن در این موتور جستجو می باشد را نصب کنید؛ زیرا این افزونه در مواردی که از اسکریپت‌ های مخرب برای کلیک دزدی استفاده شده باشد، از حملات ممکن جلوگیری می‌کند.
 
 
 چهارم اینکه قبل از کلیک کردن روی لینک جذاب تبلیغاتی ،  به قسمت «URL» یا همان آدرس اینترنتی آن که با نگه داشتن ماوس روی لینک نشان داده  می‌شود، نگاه کنید و مطمئن شوید که  این آدرس با آدرس اصلی وب‌سایت که در نوار آدرس مرورگر است، همخوانی داشته باشد و یا حتما با توضیحاتی که برای لینک مورد نظر نوشته شده است مطابقت داشته باشد. در صورت عدم اطمینان از کلیک روی آن مطلب خودداری کنید.
 
 

 
گزارش از زینب نیک صفت
 

انتهای پیام/
سوالات کاردانی , کارشناسی , ارشد , فراگیر پیام نور
موضوعات مرتبط: عناوین اخبار ...، کامپیوتری، نرم افزاری، فناوری ها، اینترنت، ،
برچسب‌ها:
شاید در نگاه اول همه‌ ما با آموزش کدنویسی و برنامه‌نویسی کودکان موافق باشیم و این موضوع بدیهی و واضح باشد. اما بهتر است پیش از انجام هر کاری و صرف وقت و هزینه برای تشویق کودکمان به سوی کدها و دستورات زبان‌های برنامه‌نویسی، چند دلیل مشخص و روشن داشته باشیم تا بهتر بتوانیم چشم‌انداز تصمیمی را که گرفته‌ایم ببینیم و حتی با این دلایل دیگران را تشویق به آموزش برنامه‌نویسی کنیم. در ادامه شش دلیل اصلی و مشخص عنوان خواهد شد.


این مطلب یکی از مجموعه مقالات پرونده ویژه «برنامه‌نویسی کودکان» است که در شماره ۱۸۲ ماهنامه شبکه منتشر شد. برای دریافت کل پرونده ویژه به اینجا مراجعه کنید.

1.  کدنویسی به کودکان برخی از درس‌های زندگی را آموزش می‌دهد

به گزارش سافت گذر به نقل ازمجله شبکه؛ کدنویسی تنها آموزش یک مهارت فنی برای کسب درآمد و یافتن شغل خوب در آینده نیست و می‌تواند درس‌های بزرگی از زندگی به کودکانمان یاد بدهد.
یک کودک در حین کدنویسی با مفاهیم اشتباه، شکست و موفقیت آشنا می‌شود و متوجه می‌شود که باید از اشتباهات بزرگ جلوگیری کند و اگر اشتباهی رخ داد سریع به دنبال یافتن علت و رفع آن باشد. همچنین می‌آموزد که از شکست و اشتباه نترسد و برای رسیدن به موفقیت، تلاش، پشتکار و مقاومت داشته باشد. کار گروهی را یاد خواهد گرفت و با فرایند حل مسئله و آزمون و خطا آشنا می‌شود. کار مسئولانه را می‌پذیرد و برای حل مشکل، منطقی تلاش خواهد کرد. 

2. علوم کامپیوتر خلاقیت کودکان را توسعه می‌دهد
همه‌ ما دوست داریم فرزندانی خلاق و با تفکرهایی باز و بدیع داشته باشیم. برای نیل به این هدف کودکمان را در ده‌ها کلاس پرورش خلاقیت یا نقاشی خلاق و نویسندگی خلاق ثبت‌نام می‌کنیم و انواع بازی‌های فکری برایش می‌خریم، اما باید بدانیم علوم کامپیوتر و برنامه‌نویسی بهترین ابزار برای رشد خلاقیت و تفکر خلاقانه در کودکان هستند.
آن‌ها با حل مسئله و روش‌های تحلیل مشکل آشنا می‌شوند و باید برای رفع مشکل انواع روش‌های جدید را امتحان کنند که مستلزم تفکر منطقی و خلاقانه است. 

3. کودکان می‌توانند با برنامه‌نویسی جهان را تغییر دهند
یکی از دلایل اصلی لزوم آموزش برنامه‌نویسی به کودکان از منظر کارشناسان فنی، موضوع تغییر جهان است. پیش‌بینی می‌شود شغل‌های آینده هر یک به نوعی مرتبط با یک زبان برنامه‌نویسی باشند و کودک تا زمانی که نتواند کدنویسی کند، نمی‌تواند صاحب شغل شود یا چیزی را تغییر دهد. از ماشین‌های خودران و تجهیزات هوشمند خانه‌ها تا سیستم‌های پیشرفته خودکار و روبات درون کارخانه‌ها و حتی خیابان‌ها و پارک‌ها، همه و همه برنامه‌ریزی‌شده هستند و برای کوچک‌ترین تغییری به مهارت‌های برنامه‌نویسی نیاز است. 

4. کودکان قدرت فوق‌العاده‌ای در برنامه‌ریزی کسب می‌کنند
یکی از کلیدهای موفقیت، «برنامه‌ریزی» در حوزه کارهای شغلی و در مسائل شخصی زندگی است. تمامی افراد موفق و معروف جهان در برنامه‌ریزی و زمان‌بندی قدرت زیادی دارند و می‌توانند برای انبوهی از کارها، درخواست‌ها، ایده‌ها، مشکلات و اهداف اولویت‌دهی و برنامه‌ریزی کنند. برنامه‌نویسی کودکان را ملزم به آموزش نظم و ساختار، برنامه‌ریزی و زمان‌بندی می‌کند و به آن‌ها قدرت فوق‌العاده‌ای در مدیریت فرایندها می‌بخشد. 

5. در کودکی بهتر و سریع‌تر یاد می‌گیرند
آموزش برنامه‌نویسی به بزرگسالان در مقایسه با آموزش آن به کودکان و دانش‌آموزان، بسیار زمان‌بر و سخت‌تر است. ذهن کودک هم‌زمان با رشد خود می‌تواند سریع و بهتر دستورات زبان و روش‌های حل مسئله را یاد بگیرد و به خاطر بسپارد. به همین دلیل، توصیه می‌شود کودکان مهارت‌های کار با کامپیوتر و برنامه‌نویسی را در سنین پایین یاد بگیرند تا در بزرگسالی با مشکل مواجه نشوند.

6. شغل و زندگی بهتری در انتظارکودکان برنامه‌نویس است
در جهانی که همه‌چیز در حال متصل شدن به اینترنت است، مطمئناً برنامه‌نویس‌ها و افرادی که مهارت کدنویسی داشته باشند، بیکار نخواهند ماند و مشکلات اقتصادی کشور یا رکود بازار جهانی نمی‌تواند بر کسب‌وکارشان تأثیر بگذارد. 
در هر سازمانی صندلی‌های خالی برای برنامه‌نویس‌ها و توسعه‌دهنده‌گان نرم‌افزار و وب وجود دارد و غالباً در مقایسه با مهارت‌های شغلی دیگر حقوق‌ بالاتری دریافت می‌کنند. 
برنامه‌نویس می‌تواند برای خود در خانه کار کرده یا یک شرکت نوپا تأسیس کند و محصولات و ایده‌های خود را بفروشد. می‌تواند پس از اخراج یا نارضایتی از یک شغل سریعاً در بازار به سراغ شغل دیگری برود و در جهان آینده نگران کسب درآمد نباشد. 

سوالات کاردانی , کارشناسی , ارشد , فراگیر پیام نور
موضوعات مرتبط: عناوین اخبار ...، کامپیوتری، نرم افزاری، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 16 شهريور 1395برچسب:اینترنت,گوشی,بازی,بچه,دلیل محکم , آموزش,,برنامه‌نویسی کودکان , ] [ ] [ پیمان ذبیحی ]

اپراتور سوم ارتباطی برای چندمین بار متوالی به نقل از معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه به مشترکان خود هشدار داده است.

مراقب گوشی و سیم‌کارت خود باشید



به گزارش سافت گذر به نقل ازایسنا، شرکت ارتباطی رایتل به تازگی با ارسال پیامکی به مشترکان خود بار دیگر به آن‌ها تاکید کرده است که در نگه‌داری از سیم‌کارت و گوشی تلفن‌ همراه خود دقت عمل کافی و لازم را به خرج دهند.

در متن پیامک رایتل آمده است:" آیا می دانید احتمال سرقت یا مفقود شدن تلفن همراه بیش از سایر ابزارهای الکترونیکی است؟ لذا هنگام ذخیره اطلاعات شخصی خود در آن دقت بیشتری نمایید."

همچنین رایتل به تازگی هشداری نیز درباره سوءاستفاده‌های احتمالی از سیم‌کارت‌های تلفن‌ همراه منتشر کرده‌ و خطاب به مشترکان خود اعلام کرده است:" به منظور پیشگیری از هرگونه سوء استفاده، از واگذاری سیم‌کارت (ثابت و اعتباری) به اشخاص ثالث بدون تنظیم رسمی سند انتقال خودداری کنید ."

در این زمینه پیش از این نیز سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی اقدام به اجرای طرحی به منظور احراز هویت مشترکان تلفن‌ همراه اجرا کرده و حتی سامانه‌ای را نیز برای بررسی تعداد سیم‌کارت‌هایی که به نام هر فرد ثبت شده در نظر گرفته است.

طبق قوانین موجود در کشور هر مشترک تنها می‌تواند مالکیت ۹ سیم کارت به نام خود ثبت‌ کند. حال اگر سیم‌کارتی به نام فردی ثبت شود مسئولیت هرگونه سوء استفاده از آن بر عهده مالک اصلی سیم کارت قرار دارد.

سوالات کاردانی , کارشناسی , ارشد , فراگیر پیام نور
موضوعات مرتبط: عناوین اخبار ...، کامپیوتری، سخت افزار، نرم افزاری، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 16 شهريور 1395برچسب:مراقب گوشی , سیم‌کارت ,آندروید, ] [ ] [ پیمان ذبیحی ]

گوشی‌های هوشمند اگرچه امکانات متعددی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند اما نگهداری از آنها و در عین حال مواجه شدن آنها با ویروس یا هنگ کردن گوشی مشکلاتی را هم برای کاربران به دنبال دارد.

موبنا - در ارتباط با ویروسی شدن گوشی‌های تلفن همراه که موجب ایجاد اختلالات متعدد در کارکرد گوشی‌ می‌شود اطلاعات مختلفی برروی سایتهای اینترنتی منتشر شده است که بر اساس آن در ابتدا باید نشانه‌های ویروسی شدن را به خاطر سپرد. Restart شدن گوشی، کاهش توان باتری، ارسال پیامک و یا ایجاد تماس‌های ناخواسته با شماره‌های موجود در دفتر تلفن شما، اشغال حافظه داخلی گوشی، هنگ کردن برنامه های درحال اجرا و روشن نشدن گوشی و مواردی از این دست از جمله نشانه‌هایی است که وقوع یکی از آنها می تواند مانند زنگ خطری برای گوشی شما باشد.

در بیشتر مواقع، ویروس‌ها روی حافظه داخلی دستگاه نصب می‌شوند و به کارت حافظه دستگاه انتقال پیدا نمی کنند. در این روش بهتر است که به واسطه برنامه های موجود اول از اطلاعات ضروری گوشی همانند دفتر تلفن یک پشتیبان تهیه کرده و در مرحله بعد گوشی را RESET کنید تا پس از آن حافظه گوشی به حالت اول کارخانه باز گردد.

پس از این مرحله و با گذاشتن حافظه جانبی داخل گوشی اگر باز هم شرایط قبل پابرجا بود این بار باید کارت حافظه را فرمت کنید.

اما در ارتباط با هنگ کردن گوشی‌ها دلایل دیگری به غیر از ویروس‌ها هم دخیل هستند. یکی از بزرگترین مشکلاتی که منجر به نارضایتی مردم از گوشی‌های تلفن همراه می‌شوند پایین بودن اطلاعات مردم هنگام خرید گوشی‌های تلفن همراه است.

به عنوان مثال برخی افراد گوشی‌هایی با CPU پایین خریداری کرده و اطلاعات فراوان بر روی آن می ریزند که همین مساله باعث پایین آمدن سرعت گوشی و هنگ کردن آن می‌شود.

البته در برخی موارد خرید گوشیهای تقلبی و یا برندهای نامناسب هم می تواند به این مشکلات دامن بزند اما در موارد بسیاری هنگ کردن گوشی‌های تلفن همراه به بحث استفاده از آن‌ها بازمی‌گردد.

به گفته کارشناسان بسیاری افرادی که از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند از برنامه‌هایی مانند بازار و غیره استفاده کرده و بازی‌ها و برنامه‌های متعددی را برروی گوشی‌های خود نصب می کنند و در نتیجه مموری آن‌ها پرمی‌شود که این مساله سرعت گوشی را به شدت کاهش می دهد.

علاوه بر این گاهی برخی گوشیها علاوه بر مموری خود گوشی از رم هم کمک می گیرند که در این موارد مشکل هنگ کردن گوشی می تواند بیشتر شود. به همین دلیل لازم است افراد زمانی که یک گوشی می‌خرند دقت داشته باشند که سرعت CPU آن از چه قرار است و چه قدر حجم آن گوشی برای فعالیت آن‌ها کفایت می کند.

بر اساس اطلاعات کارشناسان، همچنین پر شدن بیش از حد حافظه گوشی از دیگر عواملی است که باعث کندی گوشی می‌شود. به عنوان مثال اگر یک گوشی دو گیگ حافظه دارد نباید بیش از ۱٫۵ گیگ آن پر شود چرا که در غیر این صورت سرعت گوشی به شدت کاهش پیدا می کند و بر همین اساس برنامه‌ها دیر باز شده و فرد مجبور می‌شود اطلاعات خود را پاک کرده و یا نسبت به فلش کردن گوشی اقدام کند.

به طور کلی هنگامی که شما برنامه‌ای را بر روی سیستم‌عامل اندروید نصب می‌کنید، به‌طور پیش‌فرض حافظه داخلی دستگاه برای ذخیره‌سازی انتخاب می‌شود به همین‌دلیل احتمال این وجود دارد که هنگام نصب برنامه‌های جدید با مشکل فضای ذخیره‌سازی مواجه شوید، اما با انتقال بخشی از داده‌ها بر روی مموری کارت این مشکل تاحد قابل توجهی قابل کنترل خواهد بود.

 منبع: ایسنا 
سوالات کاردانی , کارشناسی , ارشد , فراگیر پیام نور
موضوعات مرتبط: کامپیوتری، نرم افزاری، ،
برچسب‌ها:
[ شنبه 11 ارديبهشت 1395برچسب:موبایلمان هنگ,موبایل, ] [ ] [ پیمان ذبیحی ]

شبکه های اجتماعی از جمله فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، لینکدین، گوگل پلاس، گروههای وایبری، همه و همه،‌ با دهانی باز، تشنه و چشم‌انتظار کاربران تازه هستند. شرکت‌های ارائه دهنده‌ی سرویس‌های اینترنتی که بقایشان در گرو فروش ترافیک مصرفی به کاربران است، از زندگی آنلاین کاربران و استفاده گسترده آنها از شبکه های اجتماعی استقبال می‌کنند. شرکتهایی که بستر موبایل را در اختیار دارند، خوشحال می‌شوند که گوشی تلفن ما، حتی در رختخواب هم از ما جدا نشود.

 
آنلاین نباشید تا آرتروز فکری نگیرید !
سوالات کاردانی , کارشناسی , ارشد , فراگیر پیام نور
موضوعات مرتبط: کامپیوتری، نرم افزاری، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره سایت

سلام خوش آمدید ..
آرشيو مطالب
آذر 1395
مهر 1395 شهريور 1395 ارديبهشت 1395 فروردين 1395 اسفند 1394 بهمن 1394 مهر 1394 مرداد 1394 تير 1394 خرداد 1394 شهريور 1393 اسفند 1392
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 53
بازدید ماه : 503
بازدید کل : 97155
تعداد مطالب : 80
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1